Categories
Uncategorized

Tisk Publikacij

Publikacije so, tako kot vsi tiskarski projekti, narejene po naročilu. To je zato, ker je vsak knjižni projekt unikaten in ustvarjen za določen namen.Tisk publikacij kot so uradne izdaje besedil podjetji in/ali organizacij, revij, časopisov ali internih gradiv pa ni tako preprosta naloga. Čeprav se morda zdi, da bi lahko podjetje izdajo in tiskanje lastnih publikacij izvedlo kar samo se v praksi pogosto izkaže, da je to prezahtevna naloga, končni izdelek pap redstalja razočaranje.V nadaljevanju bloga vam predstavljamo nekaj specifik tiska publikacij, ki so razlog, da je izvedbo takšnega projekta bolj priporočljivo prepustiti profesionalcem.Navajanje jasnih specifikacij pomaga, da dobite točno tisto, kar želite. Ne skrbite, če niste prepričani o nečem, preprosto navedite specifikacije, kolikor je le mogoče, in tiskalnik bo odgovoril na vsa vprašanja ali priporočila.

TISKANJE PUBLIKACIJ

Publikacije so, tako kot vsi tiskarski projekti, narejene po naročilu. To je zato, ker je vsak knjižni projekt unikaten in ustvarjen za določen namen.

Tisk publikacij kot so uradne izdaje besedil podjetji in/ali organizacij, revij, časopisov ali internih gradiv pa ni tako preprosta naloga. Čeprav se morda zdi, da bi lahko podjetje izdajo in tiskanje lastnih publikacij izvedlo kar samo se v praksi pogosto izkaže, da je to prezahtevna naloga, končni izdelek pap redstalja razočaranje.

V nadaljevanju bloga vam predstavljamo nekaj specifik tiska publikacij, ki so razlog, da je izvedbo takšnega projekta bolj priporočljivo prepustiti profesionalcem.

Specifike tiska publikacij

DIMENZIJE

Mere se nanašajo na širino in višino publikacije v končni obliki.

Čeprav je večino oublikacij mogoče natisniti v kateri koli velikosti, ki jo izberete, ne pozabite, da imajo vsi komercialni tiskalniki določene velikosti strani, ki jih ponujajo kot standardne velikosti. Te standardne velikosti so odvisne od vrste proizvodne opreme, ki jo uporablja tiskalnik. Če vas skrbi strošek, bo oblikovanje velikosti strani vaše knjige v skladu s standardno velikostjo strani vašega tiskalnika optimiziralo proizvodnjo vaše knjige in ohranilo ceno čim nižjo.

KOLIČINA

Koliko publikacij potrebujete? Če še niste določili natančne količine, se lahko odločite za eno izmed standardnih serih. Na primer, v večini primerov se publikacije tiskajo v serijah 200-250-300 ali 500-1000-2500.

Količina publikacij poleg določanja potreb po papirju pomaga tiskalniku, da določi vrsto tiska, ki je najbolj primerna za izdelavo vašega projekta. Če na primer potrebujete le 200 ali 300 izvodov knjige, boste s tiskanjem knjig na digitalni tiskarski stroj običajno dosegli nižje stroške na enoto. To je zato, ker ima digitalna tiskarna minimalne stroške nastavitve, povezane s proizvodnim ciklom. Offset stiskalnica pa ima višje stroške nastavitve, ki jih ni mogoče učinkovito porazdeliti med majhno proizvodnjo.

Ko pa se količina naročila poveča, recimo 500 ali več, postane offsetni tisk bolj ekonomičen način izdelave. Čeprav so stroški nastavitve offsetnega tiska višji, večje naročilo omogoča, da se ti stroški porazdelijo med več knjig. In ko se zažene tisk Offset, so dejanski stroški nanosa črnila na papir bistveno manjši kot pri digitalnem tisku.

Mimogrede, samo zato, ker se stroški na enoto publikacije zmanjšajo, ko se količina naročila poveča, je še vedno pametno razmisliti, katera velikost naklade je optimalna za vašo situacijo. Nižji stroški na enoto so odlični, vendar ne, če naročite več knjig, kot jih boste na koncu potrebovali. To še posebej velja za začetno izdajo knjig, kjer ni zgodovine ali če obstaja možnost, da se vsebina knjige spremeni. Vedno je najbolje uporabiti konzervativen pristop k velikosti naročila, dokler ni določen vzorec uporabe knjige.

ŠTEVILO STRANI

Število strani se nanaša na število strani v publikaciji. To se sliši smešno preprosto. Pravzaprav je število strani verjetno ena izmed najbolj napačnih specifikacij knjige. Zmeda izhaja iz dejstva, da tiskalnik publikacij za stran ne smatra vedno tistega, kar povprečni človek razume kot stran.

Na primer, odprite knjigo in jo prelistajte. Ko se listi obračajo, opazite, da ima vsak list dve strani. Tiskalnik se sklicuje na vsako stran teh listov kot na ločeno stran. Torej za tiskalnik knjig vsak list v knjigi predstavlja dve strani. Vendar se tisti, ki so novi pri tiskanju knjig, pogosto sklicujejo na vsak list v knjigi kot na eno stran.

Tudi če je list v knjigi na eni strani prazen ali prazen na obeh straneh, ga bo tiskalnik štel kot dve strani. Tako bo strani vedno dvakrat toliko, kot je listov v knjigi. To velja, ne glede na to, ali je knjiga v popolni vezavi, sedlu, spiralno vezana ali v katerem koli drugem slogu knjige.

Ko torej zahtevate ponudbo za knjižni projekt, se prepričajte, da se vi in vaš tiskalnik dogovorite o pravilnem številu strani. V nasprotnem primeru ponudba cen ne bo točna. Samo ne pozabite, da se vsaka stran listov znotraj knjige šteje za eno stran: npr. 100 listov = 200 strani.

Verjetno je tudi najbolj varno, da naslovnice ne vključite v število strani knjige, razen če so specifikacije naslovnice enake notranjim stranem (tako imenovani knjigi Self-Cover). Na splošno je bolje, da očala za naslovnico knjige navedete ločeno, da ne pride do zmede.

NAČIN VEZAVE

Način vezave se nanaša na to, kako bodo naslovnica in strani združene. Priljubljene metode vezave vključujejo naslednje …

a) Popolna vezava: strani in naslovnica sta na hrbtenici povezani z močnim, a prožnim termičnim lepilom. Ostale tri strani knjige so obrezane, da jim dajo čiste "popolne" robove.

b) Vezava s sedežnim šivom: strani in naslovnica se zložijo in ugnezdijo, nato pa se na hrbtenici spojijo z žičnimi sponkami. Sponke gredo skozi prepognjeno gubo hrbtenice od zunaj in se pritrdijo med najbolj srednjimi stranicami.

c) Vezava spiralne tuljave: strani in naslovnica sta na hrbtenici združeni s trpežno plastično tuljavo. Tuljava se vstavi in zvije skozi majhne luknje, prebodene vzdolž hrbteničnega roba naslovnice in strani knjige.

d) Obročasta veziva: ta način vezave uporablja kovinske obroče, ki se odpirajo in zapirajo, da zavarujejo natisnjeno vsebino znotraj trdega vezavnega pokrova (kot je priljubljena 3-obročna vezna konfiguracija)

V mnogih primerih bo število strani v publikaciji pomagalo določiti, kateri način vezave uporabiti. Na primer, 8-stranska publikacija je lahko šivana s sedežem, vendar ne v popolni vezavi. Prav tako bi bila knjiga na 120 straneh lahko popolnoma vezana, ne pa tudi v sedlu. Spiralna tuljava, vezava žic in obroč bi delovala bodisi za knjigo z 8 ali 120 strani. Če ste v dvomih, vam lahko tiskalnik pomaga določiti, kateri slog vezave je najprimernejši za vašo aplikacijo.

VRSTE IN DEBELINA PAPIRJA

Značilnosti papirja, ki jih izberete za naslovnico in strani knjige – na primer tekstura, debelina in nivo sijaja – so v veliki meri odvisne od dveh dejavnikov. Prvi dejavnik je predviden videz knjige. Na primer knjiga, izdelana s težkim, sijočim ovitkom, daje kakovostnejšo sliko kot njen tanjši in bolj dolgočasen kolega. Če je vaša knjiga zgodovina podjetja ali prodajni katalog, ki promovira vrhunske izdelke, mora logična izbira papirja pravilno odražati vrhunsko podobo. Če je knjiga operativni priročnik, ki si ga bodo lahko ogledali samo delavci v vašem podjetju, je lahko papir bolj osnovni.

Drugi dejavnik je, kako trajna želite, da je vaša knjiga. Če je vaša knjiga imenik, ki se tiska redko, razmislite o uporabi težkega papirja, po možnosti z zaščitnim premazom, kot je UV-premaz ali laminat. To bo knjigi pomagalo preživeti v nakladi do naslednjega tiskanja. Če pa je vaša knjiga revija ali drugo periodično tiskanje, ki se pogosto tiska – na primer mesečno ali četrtletno -, lahko debelino papirja in trpežnost prevleke na splošno zmanjšamo, če se tako odločite. Če nameravate knjige distribuirati po pošti ali prek storitve dostave paketov, bo tanjši papir na splošno prihranil pri stroških pošiljanja.

BARVA IN NANAŠANJE ČRNILA

Bo vaša publikacija nastala s polnobarvnimi stranmi in barvnimi platnicami? Ali pa bodo nekateri elementi, na primer notranje strani, natisnjeni s črnim črnilom?

Drug pomemben podatek, ki ga bo moral poznati vaš tiskalnik, je, ali bodo strani in / ali naslovnica natisnjene na obeh straneh ali samo na eni strani. Na splošno morajo biti strani, natisnjene s temnim ali močnim črnilom na obeh straneh, narejene iz debelejšega papirja, da se prepreči, da bi se črnilo pokazalo na drugo stran.

Pomagalo bo tudi obvestiti tiskalnik, če se pokritost s črnilom razteza vse do roba papirja (imenovanega Bleed). Odvisno od projekta odtok črnila v
časih stane nekoliko več, ker zahteva tiskanje na večji list papirja in nato obrezovanje papirja na želeno velikost.

PUBLIKACIJE V TISKARNI EKART

V Tiskarni Ekart tiskamo vse vrste publikacij. Med našimi strankami sta še posebej popularni časopisi in revije.

Časopis je lahko poslovni, šolski, klubski, društveni, športni. Informativni, izobraževalni, promocijski. Po časopisu vsi radi posežemo. Pa naj bo to ob prvi jutranji kavici, v čakalnici ali pa zvečer, preden se odpravimo spat. A le, če se ta tiskovina lahko pohvali s kakovostno vsebino (ki nas pritegne) kot tudi “lupino”, ki jo zagotavlja kvaliteten tisk.

Zakaj torej ne bi imeli svojega časopisa? Takšnega, s pomočjo katerega se res povežete s svojimi bralci?

Pri nas vam poleg vrhunskega tiska

postrežemo z različnimi možnimi formati časopisa,

s kakovostnimi vrstami papirja,

s šivanjem z žico,

s črno-belim ali barvnim tiskom.

Revija je odličen način za tkanje posebnih vezi z bralci in strankami. Seveda mora biti zanimiva, berljiva ter lepo oblikovana.

Takšna, da osupne. Takšna, da vam bo res v ponos!

Obstaja občinstvo, željno posebnih vsebin, zanimivih informacij ter privlačnih zgodb, ki jim jih lahko ponudite prav vi. Vsebin, ki informirajo, izobražujejo, kratkočasijo, spodbudijo k akciji, skratka vsebin, h katerim se vedno znova radi vračajo. Svoj lonček k temu pristavijo tudi vpadljivi in privlačni efekti z veliko fotografijami in okvirčki. Razveselite to občinstvo z drzno oblikovano modno, strokovno ali npr. promocijsko revijo, ki jih bo pričakala v poštnem nabiralniku domače hiše ali pa na delovnem mestu.

Revije so namreč lahko tudi odlično marketinško orodje, ki učinkovito promovira vaše podjetje oz. dejavnost, saj lahko v njih prikažete dosežke podjetja, predstavite nove ideje, izdelek ali storitev. V naši tiskarni smo osredootočeni na to, da natisnemo revije, ki ustrezajo vašim visokim zahtevam, obenem pa nudijo neprimerljivo bralčevo izkušnjo. 

Naše rešitve so:

  • fleksibilne,
  • celovite,
  • v različnih velikostih,
  • na različnih, kvalitetnih vrstah papirja,
  • s plastificiranim ali lakiranim ovitkom,
  • dodamo pa lahko tudi posebne efekte, ki še dodatno navdušijo bralce.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.