Categories
Uncategorized

Pisave in fonti za tisk

Različne pisave, fonti in tipografije so dandanes postali nekaj vsakdanjega, a njihova uporaba v tiskanih izdelkih je lahko veliko uporabnejša kot izgleda na prvi pogled. Če je naš cilj, da dosežemo učinkovitost trženja in naše marketinške materiale približamo bralcu je uporaba ustreznih vrst pisav eden izmed najpomembnejših korakov do izpolnitve tega cilja.

Različne pisave, fontiin tipografijeso dandanes postali nekaj vsakdanjega, a njihova uporaba v tiskanih izdelkih je lahko veliko uporabnejša kot izgleda na prvi pogled. Če je naš cilj, da dosežemo učinkovitost trženja in naše marketinške materiale približamo bralcu je uporaba ustreznih vrst pisav eden izmed najpomembnejših korakov do izpolnitve tega cilja. 

Najverjetneje poznate pravilo, ki se glasi: serifne pisave za tisk, sans serifi za zaslon.

Ali je izbor fontov na področju oblikovanja res tako ozek in rigiden? Ali to pomeni, da se pri dizajnu tiskovin ne smemo posluževati tudi drugih vrst pisav, čeprav vizualno ustrezajo celostni podobi tiskanega projekta. Odgovore na ta vprašanja bomo odkrili v tokratnem blogu.

Ko se ukvarjamo z oblikovanjem tiskanih marketinških materialov je izbira fonta pogosta zadnja stvar, na katero pomislimo. Dejanski dizajn in vsebina sta tista, s katerimi smo zaposleni večino časa, nato pa se ukvarjamo še z barvami in slikovnim materialom. Ko zaključimo s postopkom se nato posvetimo še izbiri fonta. Takšen potek oblikovalnega procesa je sicer logičen, a paziti moramo, da zadnjega korake ne izpustimo in se odločimo za naključen font brez predhodnega pomisleka. To je še posebej pomembno v tisku, saj lahko slaba berljivost popolnoma uniči učinkovitost naših tiskovin.

Zakaj je font pisave dejansko tako pomemben?

Enostaven odgovor se glasi, da na fontu sloni celotno uspešnost tiskanega materiala. Če bralec ne zmore enostavno, hitro ter brez napora prebrati letaka, brošure, plakata, vizitke, vabila, prodajnega pisma ali zloženke bo vaše sporočilo v trenutku izgubljeno.

Ob enostavno berljivemu besedilo se mora pisava ujemati tudi s splošno podobo vaše blagovne znamke.

ZAKAJ JE IZBIRA PISAVE POMEMBNA

Za vas smo zbrali nekaj razlogov, ki govorijo tem, zakaj ne smete nikoli spregledati pomembnosti fontov v oblikovanju vaših tiskovin:

  • Jasna komunikacija – z uporabo jasnih, lahko berljivih fontov boste bralcu zagotovili izkušnjo enostavnega in hitrega branja.

  • Vzbujanje čustev – Tiskani fonti lahko spremenijo način, na katerega bralec sprejme in dojema vaše (trženjsko) sporočilo. Posledično izbira pisave pospeši in vpliva na nakupne odločitve kupcev. 

  • Obdržanje pozornosti – Estetsko izbrani fonti lahko popestrijo in poživijo večje količine besedila ter s tem obdržijo pozornost bralca v delih sporočila, kjer bi sicer izgubil fokus.

  • Postavitev informacijske hierarhije –Različne vrste pisave presekajo in popredalčkajo različne sekcije besedila, kar omogoča bralcu, da lažje sledi rdeči niti sporočila.

  • Zmanjšanje utrujenosti oči – Nevsiljive pisave za tisk bodo zmanjšale tveganje, da bo besedilo na strani postalo očem utrujajoče, kar bo povečalo verjetnost izgube pozornosti.

  • Negujejo prepoznavnost blagovne znamke in konsistenco– Dosledna uporaba fontov v vseh marketinških materialih podjetja bo pripomogla k doseganju večje prepoznavnosti blagovne znamke na vseh trženjsko-komunikacijskih kanalih.

IZBIRA PISAVE ZA TISK

Čeprav so nekateri fonti jasno berljivi na vsakem mediji, so nekatere pisave bile ustvarjene specifično za uporabo v tiskarski industriji. Ob tisku na močno vpojne vrste papirja moramo poglobljeno razmisliti o izbiri tipa pisave, da se izognemo razlivanju črnila.

Nekatere izmed zanesljivih izbor so:

  • Century Gothic, Verdana, in Helvetica zaradi svoje vsestranskosti in izgleda, ki ustreza tako papirju kot zaslonu.

  • Times New Roman in Garamond sta zimzeleni izbiri grafičnih oblikovalcev zaradi svojih serifov, odlično pa sta se izkazala tudi v marketinških raziskavah.

Niso pa vsi serifi enaki.

Pisave s preprostimi, trdnimi serife, kot je Chaparral, izboljšajo pretok očesa skozi vrstico besedila pri tihem branju. Prav tako se zdi, da se te pisave ne raztopijo, če so natisnjene kot svetlo besedilo na temnem ozadju.

Vendar imajo tanjše, občutljive serifne pisave, kot sta Garamond in Dubiel, prednost pri varčevanju s črnilom, zaradi česar so na primer idealne za določene vrste projektov.

Vprašanje, katera vrsta pisave bi bila za vaš projekt najboljša, lahko na koncu določite samo vi. Preizkusite jih več, tako da natisnete vzorec na domačem tiskalniku, preden izberete popolnega za svoje potrebe.

 

Top 3 najboljši fonti za tisk


1. Century Gothic:

Century Gothic je sans serifni font iz leta 1991. Century gothic preprost in enostaven za branje, kar ga dela odlično izbiro za tisk besedil. Dobro izgleda tudi kot naslovno besedilo, saj ga je mogoče jasno prebrati iz večje razdalje. Logotip škotskega rok benda Franz Ferdinand uporablja pisavo Century Gothic.

2. Helvetica:

Helvetica je najverjetneje eden najbolj znanih in najpogosteje uporabljenih pisav, ki je v uporabi že od leta 1957. Je priljubljeni sans serifni font, ki daje preprost, čist občutek branja. Helvetica je odlična izbira za podajanje dodatnih informacij na letaku ali listu z navodili izdelka. To pisavo v svoji grafični podobi uporabljajo ene izmed največjih blagovnih znamk na svetu kot so Microsoft, Panasonic, Staples and Evian.

3. Verdana:

Verdana je font oblikovan leta 1996 s strani Matthewa Cartera za Microsoft in je član družine sans serifnih fontov. Bil je oblikovan za prikazovanje na zaslonu, a so ga zaradi svoje fleksibilnosti vzljubili tudi v tiskarski industriji. Bil je dizajniran z namenom berljivosti tudi ob zelo malih velikostih, kjer se v tisku tudi najpogosteje uporablja. Estetsko izgleda tako v malih kot velikih velikostih in je odlična izbira, ko je naš cilj konsistenten izgled naslovov in besedila našega besedila. Verdano lahko prepoznate iz logotipa podjetja PayPal.

Dodatni nasveti za izbiro pisave

Bodite pozorni in med oblikovanjem tiskovina razmišljajte o značilnostih vašega občinstva. Če bodo naslovniki vaših tiskovin
pripadniki starejše generacije ali ljudje s težavami z vidom, poskrbite, da bo pisava jasno čitljiva in natisnjena v zadostni velikosti.

Serifne pisave v tisku omogočajo hitrejše branje, kar je posebej pomembno pri obsežnejših besedilih. Vsak korak k temu, da bralcu omogočimo hitrejše branje tiskovine bo povečal število realiziranih kupcev iz skupine potencialnih strank ter pripomogel k večjem dohodku in veljavi blagovne znamke vašega podjetja

Grafični Studio Tiskarne Ekart

Za nasvete glede izbire tipa pisave za vašo tiskovino se lahko obrnete tudi na strokovnjake, zaposlene v grafičnem studiju Tiskarne Ekart. Ker se zavedamo, da za jasno in prepoznavno komunikacijo z javnostjo ni dovolj zgolj kakovost in hitrost tiska, vam v bogatem naboru naših storitev nudimo tudi oblikovanje grafične podobe, ki bo vašemu izdelku dodala elemente unikatnosti, estetskosti, prepričljivosti in kredibilnosti.

Naši grafični virtuozi s sodobnimi tehnikami in ustrezno opremo med seboj kombinirajo prave barve, črke, simbole in slike ter ustvarijo umetniško delo, ki vas bo osupnilo.

V podjetju imamo moderen repro studio z zmogljivim optičnim čitalcem, napravo za izdelavo best printov, match printov, osvetljevalno razvijalno enoto CTP (computer to plate), vse skupaj podprto z ustrezno računalniško opremo. Pri oblikovanju upoštevamo najnovejše oblikovalske trende in nenehno izpopolnjujemo svoje znanje na tem področju. Za kompletno pripravo na tisk najrazličnejših vrst tiskovin se obrnite na naš grafični studio, ki bo poskrbel, da bodo vaši izdelki v poplavi proizvodov izstopali že na prvi pogled.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja