Categories
Uncategorized

Kako izbrati oblikovalca za tisk

Najem grafičnega oblikovalca in/ali oblikovalca za tisk je eden izmed prvih korakov, ki jih podjetja stori pri vstopu na nove trge ali uvedbi novega produkta. Svoje podjetje seveda želite predstaviti v najboljši možni luči, zato je pomembno, da se za izvedbo storitev oblikovanja za tisk obrnete na oblikovalca oziroma podjetja z odličnimi, obširnimi ter bogatimi referencami in izkušnjami. Tukaj lahko preberete vse o tem, kako izbrati popolnega oblikovalca za tisk!

KAKO IZBRATI OBLIKOVALCA ZA TISK

Najem grafičnega oblikovalca in/ali oblikovalca za tisk je eden izmed prvih korakov, ki jih podjetja stori pri vstopu na nove trge ali uvedbi novega produkta. Svoje podjetje seveda želite predstaviti v najboljši možni luči, zato je pomembno, da se za izvedbo storitev oblikovanja za tisk obrnete na oblikovalca oziroma podjetja z odličnimi, obširnimi ter bogatimi referencami in izkušnjami. Tukaj lahko preberete vse o tem, kako izbrati popolnega oblikovalca za tisk!

Kaj iskati v oblikovalcu tiskovin?

Izkušnje

Izkušnje so eden izmed najpomembnejših faktorjev pri izbiri oblikovalca oziroma skupine oblikovalcev. Če ima oblikovalec obširen portfolio preteklih projektih, pri katerih se je soočal z različnimi izzivi in jih tudi uspešno rešil, ste lahko pomirjeni in mu zaupate, saj boste vizijo podobe vašega podjetja predali v dobre roke.

Pozornost na detajle

Oglejte si primere oblikovalčevih preteklih dizajnov. Vam je všeč njihov vizualni slog? Če ste na vprašanje odgovorili z “ne”, potem se obrnite na drugega izvajalca. Grafični oblikovalci imajo svoj unikaten stil in preference glede izgleda njihovih tiskovin. Odlični grafični oblikovalci so ponosni na svoje izdelke in bodo zato pozornost namenili prav vsaki podrobnosti na vaši tiskovini.

Osebni odnos

Top oblikovalci tiskovin se čisto vsakemu projektu posvetijo osebno ter ga personalizirajo glede na potrebe naročnika. Vprašanja, ki se jih želite vprašati po prvem srečanju z naročnikom so naslednja?

  • Sta oblikovalca zanimala poslanstvo in vizija podjetja? 

  • Se je potrudil, da bi razumel, kaj je tisto kar zares potrebujemo in si želimo?

Izbrati želite oblikovalca, ki bo na vašem uvodnem sestanku izpolnil pričakovanja v obeh danih kategorijah.

Kaj iskati pri tiskarni?

Znanje 

Želite si delati s tiskarnami, katerih zaposleni imajo dolgoletne izkušnje na mnogih področjih. Vaše sodelovanje s tiskarno bo uspešno, če ta poseduje znanje, da vam svetuje glede izbire papirja, formata, vrst tiskanja in ostalih tehnikalij vašega tiskanega projekta. Če vam tiskarna pokaže, da obvlada svoje področje bo za vas prava izbira.

Kostumizacija

Dobra tiskarna vam mora ponuditi široko ponudbo različnih možnosti in izhodišč za vaš projekt. Od vrste papirja, pisave in najnovejših trendov oblikovanja, naj vam tiskarna. Naloga grafičnega studia in tiskarne je, da vlijejo življenje v vašo vizijo.

Oblikovanje za Tisk vs Oblikovanje za splet

Če vaše podjetja uporablja tiskovine (brošura, vizitke, booklets, zloženke) za promocijo svojih izdelkov in storitev morate razumeti, kako se oblikovanje tiskanih promocijskih materialov razlikuje od oblikovanja materialov za digitalni marketing.

Osnovno znanje o oblikovanju tiska bo za vas koristno na različnih področjih. Med oblikovanjem za tisk in za splet so velike in vsi oblikovalci niso zmožni. Principi so podobni, razlikujejo pa se pristopi. Čeprav je večina razlik tehnične narave in nevidnih končnemu uporabniku. A grafični oblikovalec, ki ne razume specifik oblikovanja za tisk, bo imel z njim velike težave.

1. Oblikovalec bo potreboval visokokakovostne fotografije

Digitalna fotografija in tehnološki napredek kamer na mobilnih telefonih je omogočil, da tudi neprofesionalni fotografi lahko posnamejo kakovostne fotografije. Odvisno od vrste tiskovine so lahko uporabne tudi takšne fotografije, pogosto pa se uporabnost takšnih fotografskih izdelkov iz spleta ne preslika na papir.

Fotografije, ki so posnete v nižji resoluciji, imajo na enaki površini manj pikslov, zato po tisku postanejo zamegljene in nejasne. Za tisk so uporabne fotografije kakovosti 300 dpi in višje, če gre za tiskovine večjih dimenzij. Klienti pogosto dostavijo zgolj sliko v nižji resoluciji. Tržnikom, ki želijo promocijske materiale svojega podjetja razširiti na področje tiskovin svetujemo, da investirajo v profesionalnega fotografe ali izbirejo fotografijo iz internetnih baz profesionalnih fotografov.

2. Jezik barv: računalnik govori en jezik, tiskalnik drugega

Med jezikom računalnika in tiskalnika obstaja razlika na področju razumevanja barv. Računalniki govorijo RGB; tiskalniki pa CMYK. RGB pokaže resnično barvo na zaslonu, CMYK pa je potreben, da se v procesu tiskanja oblikuje bogate in globje barve na strani. V procesu oblikovanja je potrebno preveriti, da je barvna lestvica naravnana na sistem CMYK. Običajno tiskalniki preverijo in zavrnejo projekte oblikovane v RGB, a tudi v tem primeru nastanejo stroški povezanimi s časovnimi zamudami.

3. Izberite pravo vrsto papirja za vaš projekt

Vsak dan se dotaknete različnih vrst papirja: vezave, ki se uporabljajo za pisemske glave ali tiskana poročila; kartonske kartice, ki se uporabljajo za razglednice ali vizitke; časopisni papir, lahek, pogosto recikliran papir, ki se uporablja za časopise ali druge publikacije s kratkim rokom uporabnosti. Vsekakor vam bo koristil izkušeni grafični oblikovalec, ki razume pomen izbire papirja s pravo svetlostjo in težo za vaš projekt. Razumeli bodo in upajo, da vam bodo razložili, zakaj bi bila uporaba premaznega papirja priporočljiva za en projekt, za drugega pa nepotrebna, ali kako svetlost papirja vpliva na fotografijo in tipografijo v natisnjenem kosu. Grafični oblikovalec, ki tesno sodeluje s profesionalnimi tiskarnami, bo prav tako poskušal ugotoviti, kateri papirji so kakovostni in imajo dobre vrednosti. Tiskarji imajo pogosto "hišne" papirje, ki jih kupujejo v velikih količinah, da lahko prihranke posredujejo svojim strankam. Hišni papir je lahko vreden prihranka ali pa za določen projekt potrebujete nekaj lepšega od njihovega ugodnega lista, stranki pa se splača plačati malo več za boljšo zalogo papirja. Ugleden tiskalnik bi se moral v tem primeru ubrati.

4. Bodite pozorni na končni vzorec

Pred tiskom velikih serij od svojega grafičnega oblikovalca in tiskarne zahtevajte vzorec tiskovine. To je vaša zadnja priložnost, da opazite napako. Oblikovalec mora pred tiskom preveriti, če v izdelku ni prišlo do neestetskih prelomov besedila in da se besedilo in grafični elementi ne prekrivajo. Kot naročnik vzorec večkrat preglejte, v branje pa ga ponudite tudi svojim sodelavcem, prijateljem in sorodnikom. Več oči vidi več.


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja